niedziela, 22 września 2013

Filet z łososia z fenkułem włoskim i gorgonzolą w cieście francuskim




Filet z łososia z fenkułem włoskim i gorgonzolą w cieście francuskim (en croûte)



Przepis dnia w małej przytulnej restauracyjce, niedaleko katedry w Strasbourgu. Po rozkrojeniu uwolniły się cudowne aromaty, a smak pobudził moje zmysły. Jako że nie wypada robić zdjęć w takich okolicznościach z szacunku do właściciela i gości w nich jedzących, przeniosłam ten przepis zapamiętany do domu i odtworzyłam. Efekt uważam za bardzo udany. Trzy dominujące smaki : fenkuł włoski - łosoś - gorgonzola - odważnie !:) Można gorgonzolę zastąpić innym niebieskim serem, ja jednak  entuzjastka gorgonzoli wybieram ten ser do tej kompozycji.




Proporcje dla dwóch osób:

Składniki:
  • 400 g świeżego fileta z łososia
  • 1 fenkuł włoski
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 40 g masła
  • 250 ml wina białego wytrawnego
  • 1 cytryna
  • 200 g sera gorgonzola
Wykonanie:

Fenkuł obrać z zewnętrznych płatów, umyć, obciąć końcówkę i pokroić w paski. Poddusić na maśle oraz na winie około 30-40 minut z odrobiną soli morskiej, pieprzu i kilku kropel soku z cytryny. Łososia pozbawić skóry, ości, umyć, osuszyć, skropić sokiem z cytryny, oprószyć solą morską i pieprzem. Na rozłożone ciasto francuskie przełożyć miękki fenkuł, na to płat łososia oraz plastry sera. Przykryć ciastem, posmarować je rozkłóconym jajkiem i wstawić do pieca na 30-40 minut w temperaturze 200 stopni.
Podawać ze świeżą sałatą.















 Proponowane wino do tego dania to Alsace Pinot Gris (Tokay). 



Smacznego!

4 komentarze:

  1. ...wygląda wyśmienicie :)..i to połączenie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszne ! Uwielbiam to danie - mistrzowskie polaczenie intensywnych i wykwintnych smakow tworzacych istna ambrozje !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję !
      To danie to rozkosz dla podniebienia, bez cienia wątpliwości :)
      Pozdrawiam !

      Usuń
  3. a ja muszę spróbować przygotować łososia w cieście francuskim właśnie mmm, ,musi być pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

  Ostrygi urodzinowe!   Ostrygi normandzkie (Nr 2), najpopularniejsza wersja konsumcji zaraz po otwarciu to skropienie ich sokiem ze świeżej...